Αμύγδαλα! Ποια τα οφέλη τους;

Amigdala

Αμυγδαλιά είναι είδος φυτών της οικογένειας τών Ροδιδών που πολλές φορές εντάσσεται στο γένος Προύμνη. Τα αμύγδαλα (Prunus dulcis) είναι οι καρποί της αμυγδαλιάς. Είναι μια εξαιρετική πηγή μαγνησίου, βιταμίνης Ε, φυτικών ινών, προσφέρουν μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα και αποδίδουν χαμηλά επίπεδα κορεσμένων λιπαρών και καθόλου χοληστερόλη. Μπορούν να τρώγονται μόνα τους, ωμά ή ψημένα. Μπορούν επίσης να δώσουν αλεύρι, γάλα, σιρόπι, βούτυρο και λάδι. Δεδομένου ότι δεν έχουν γλουτένη, τα αμύγδαλα χρησιμοποιούνται συχνά σε δίαιτα ελεύθερη γλουτένης για να αντικαταστήσουν το σιτάρι/αλεύρι.

Ποια τα οφέλη τους;

Τα αμύγδαλα έχουν  πολλά οφέλη για την υγεία. Έχει αποδειχθεί ότι βοηθούν στην απώλεια βάρους, στην βελτίωση της καρδιάς, στην προστασία του διαβήτη τύπου 2.[1]

Βοηθούν στην απώλεια βάρους

Περίπου 10-15% του λίπους που περιέχουν δεν απορροφάται από το σώμα, έτσι λιγότερες θερμίδες καταναλώνονται.[2] Τα αμύγδαλα έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες και φυτικές ίνες. Αυτά τα θρεπτικά συστατικά είναι γνωστά για το αίσθημα κορεσμού που προκαλούν και βοηθούν ώστε να μειωθεί η πρόσληψη θερμίδων.[3] Επίσης, υπάρχουν ενδείξεις ότι η κατανάλωση αμυγδάλων, καθώς και άλλων ξηρών καρπών, μπορεί ελαφρώς να ενισχύσει το μεταβολισμό.[4] Μια μελέτη διαπίστωσε ότι μια διατροφή χαμηλή σε θερμίδες οδήγησε σε 62% μεγαλύτερη απώλεια βάρους, όταν καταναλώνονται 90γρ. αμύγδαλα την ημέρα.[5]

Βελτιώνουν την καρδιά

Η κατανάλωση αμυγδάλων σε καθημερινή βάση έχει αποδειχθεί ότι χαμηλώνει τα επίπεδα της LDL, «κακή» χοληστερόλη.[6],[7] Επίσης,  φαίνεται ότι η κατανάλωση ανυγδάλων είναι επωφελής για τα άτομα που ήδη λαμβάνουν φάρμακα που μειώνουν τη χοληστερόλη. Έχει αποδειχθεί ότι τα αμύγδαλα μπορούν να βοηθήσουν ώστε να αυξηθούν οι επιδράσεις αυτών των φαρμάκων.[8]

Διαβήτη

Τα αμύγδαλα είναι μια εξαιρετική τροφή για τα άτομα που πάσχουν από διαβήτη. Έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες, αλλά υψηλή σε φυτικές ίνες και πρωτεΐνες. Ακόμη, είναι πλούσια σε μαγνήσιο, το όποιο σε πολλούς διαβητικούς είναι χαμηλό. Το μαγνήσιο παίζει σημαντικό ρόλο στην ευαισθησία της ινσουλίνης και τον έλεγχο του σακχάρου στο αίμα.[9] Αρκετές μελέτες δείχνουν ότι οι ξηροί καρποί, όπως τα αμύγδαλα, μπορούν να οδηγήσουν στη μείωση των επίπεδων του σακχάρου στο αίμα σε άτομα με διαβήτη 2.[10]

Έτσι, τρώγοντας μια χούφτα αμύγδαλα κάθε μέρα μπορεί να είναι μια εξαιρετική επιλογή σε μια υγιεινή διατροφή. Κυριολεκτικά μπορεί να είναι το τέλειο σνακ!

[1] Kamil A, Chen CY. Health benefits of almonds beyond cholesterol reduction. J Agric Food Chem. 2012 Jul 11;60(27):6694-702.

[2] Ellis PR, Kendall CW, Ren Y, Parker C, Pacy JF, Waldron KW, Jenkins DJ.Role of cell walls in the bioaccessibility of lipids in almond seeds. Am J Clin Nutr. 2004 Sep;80(3):604-13.

[3]Zaveri S, Drummond S. The effect of including a conventional snack (cereal bar) and a nonconventional snack (almonds) on hunger, eating frequency, dietary intake and body weight.

J Hum Nutr Diet. 2009 Oct;22(5):461-8.

[4] Mattes RD, Dreher ML. Nuts and healthy body weight maintenance mechanisms. Asia Pac J Clin Nutr. 2010;19(1):137-41.

[5] Wien MA, Sabaté JM, Iklé DN, Cole SE, Kandeel FR. Almonds vs complex carbohydrates in a weight reduction program. Int J Obes Relat Metab Disord. 2003 Nov;27(11):1365-72.

[6] Berryman CE, West SG, Fleming JA, Bordi PL, Kris-Etherton PM. Effects of daily almond consumption on cardiometabolic risk and abdominal adiposity in healthy adults with elevated LDL-cholesterol: a randomized controlled trial. J Am Heart Assoc. 2015 Jan 5;4(1)

[7] Spiller GA, Jenkins DJ, Cragen LN, Gates JE, Bosello O, Berra K, Rudd C, Stevenson M, Superko R. Effect of a diet high in monounsaturated fat from almonds on plasma cholesterol and lipoproteins.

J Am Coll Nutr. 1992 Apr;11(2):126-30.

 

[8] Ruisinger JF, Gibson CA, Backes JM, Smith BK, Sullivan DK, Moriarty PM, Kris-Etherton P. Statins and almonds to lower lipoproteins (the STALL Study).J Clin Lipidol. 2015 Jan-Feb;9(1):58-64.

[9] Ramadass S, Basu S, Srinivasan AR. SERUM magnesium levels as an indicator of status of Diabetes Mellitus type 2. Diabetes Metab Syndr. 2015 Jan-Mar;9(1):42-5.

[10] Viguiliouk E, Kendall CW, et al. Effect of tree nuts on glycemic control in diabetes: a systematic review and meta-analysis of randomized controlled dietary trials. PLoS One. 2014 Jul 30;9(7).

 

Print Friendly
Δεν υπάρχουν σχόλια ακόμη

Αφήστε μια απάντηση