Βακαλάος

Vakalaos

Ο βακαλάος (μπακαλιάρος) είναι ψάρι του γένους Gadus της οικογένειας Gadiformes. Έχει ευχάριστο άρωμα, χαμηλά λιπαρά, πολλές πρωτεΐνες. Από το συκώτι των βακαλάων παρέχεται το μουρουνέλαιο, το έλαιο του βακαλάου, που αποτελεί σημαντική πηγή βιταμινών A, D, K και ωμέγα-3 λιπαρών οξέων (EPA & DHA). Η διατροφική αξία του μπακαλιάρου είναι σημαντική καθώς περιέχει:

  • Πρωτεΐνη
  • Ασβέστιο
  • Σίδηρο
  • Φώσφορο
  • Μαγνήσιο
  • Βιταμίνη Β12
  • Μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά.

Η συχνή κατανάλωση μπακαλιάρου θωρακίζει τον οργανισμό απέναντι σε καρδιαγγειακά νοσήματα, περιορίζει τον κίνδυνο ισχαιμικών εγκεφαλικών επεισοδίων, ενδυναμώνει την νοητική δραστηριότητα του εγκεφάλου και τη μνήμη και ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα. Η περιεκτικότητά του σε λίπος διαφοροποιείται σημαντικά σε σχέση με τα υπόλοιπα ψάρια. Η περιεκτικότητά του σε λίπος διαφοροποιείται σημαντικά σε σχέση με τα υπόλοιπα ψάρια. Ανήκει στην κατηγορία των ψαριών με χαμηλά λιπαρά, το λίπος του κυμαίνεται από 0.5-2%.

Τα ψάρια, ως τρόφιμο, είναι απαραίτητα στο πλαίσιο μιας ισορροπημένης υγιεινής διατροφής. Αποτελούν τις κύριες πηγές των ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, τα οποία προσφέρουν πολλαπλές ευεργετικές ιδιότητες στην ανθρώπινη υγεία. Τα ω-3 αποτελούν βασικό δομικό συστατικό των κυτταρικών μεμβρανών και διαδραματίζουν ουσιαστικό ρόλο στην νευροανάπτυξη, γι’ αυτό και έχει ερευνηθεί η επίδρασή τους στην καλή λειτουργία της όρασης και της εγκεφαλικής λειτουργίας. Επίσης, περιέχουν,  βιταμίνη D και σελήνιο, πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας, ενώ έχουν ελάχιστη περιεκτικότητα σε κορεσμένα λίπη. Υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις ότι η κατανάλωση ψαριών 2-3 φορές/εβδομάδα είναι καλή για την καρδιά και τα αιμοφόρα αγγεία.

Οι συστάσεις της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρείας αφορούν την κατανάλωση 2 μερίδων ψαριών ανά εβδομάδα για τον υγιή πληθυσμό (κατά προτίμηση λιπαρών ψαριών), για την κάλυψη των αναγκών σε ω-3 λιπαρά οξέα. Στα άτομα με καρδιαγγειακή νόσο, η σύσταση φτάνει μέχρι τις 3 μερίδες ψαριού/εβδομάδα.

Χρόνια πολλά και καλή μας όρεξη!

Print Friendly

, , , ,

Δεν υπάρχουν σχόλια ακόμη

Αφήστε μια απάντηση