Καρύδα- Ο Survivor νικητής!!!

Καθόμαστε στην παράλια και θέλουμε να δροσιστούμε; Τι να πάρουμε; Η καρύδα είναι μια από τις καλύτερες επιλογές! Η καρύδα (Cocos nucifera) ανήκει στην οικογένεια των Φοινικοειδών, είναι το «δέντρο που δίνει όλα όσα είναι απαραίτητα για τη ζωή», γιατί σχεδόν όλα τα μέρη του δέντρου μπορούν να χρησιμοποιηθούν.

Η καρύδα είναι ιδιαίτερα θρεπτική, πλούσια σε φυτικές ίνες, και περιέχει πολλές βιταμίνες και ιχνοστοιχεία. Τα 100γρ καρύδας  αποδίδουν 354 θερμίδες!

Το πιο σημαντικό κορεσμένο λιπαρό οξύ  που περιέχει είναι το λαυρικό οξύ. Το λαυρικό οξύ αυξάνει τα επίπεδα της καλής χοληστερόλης HDL στο αίμα, με αποτέλεσμα να μειώνει τον κίνδυνο για την εμφάνιση καρδιακών παθήσεων και  της αθηροσκλήρωσης[1].

Το νερό της καρύδας είναι ένα πολύ δροσιστικό ποτό  και μπορεί να σβήσει την καλοκαιρινή δίψα. Ο χυμός της περιέχει απλά σάκχαρα, ηλεκτρολύτες, ανόργανες ουσίες, ενώσεις όπως η κυτοκινίνη και ένζυμα, τα οποία βοηθούν στην πέψη και τον μεταβολισμό. Πολλές μελέτες δείχνουν ότι οι κυτοκινίνες  έχουν σημαντικά αντιγηρηντικά, αντι-καρκινογόνα και αντιθρομβωτικά αποτελέσματα[2]. Έτσι, ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και προστατεύει τον οργανισμό από καρκίνο λόγω ότι απομακρύνει τις ελεύθερες ρίζες [3].

Η σάρκα της καρύδας είναι μια εξαιρετική πηγή μετάλλων όπως  χαλκό, ασβέστιο, σίδηρο, μαγγάνιο, μαγνήσιο, και ψευδάργυρο. Επίσης, είναι πολύ καλή πηγή βιταμινών του συμπλέγματος Β όπως φολικό οξύ, ριβοφλαβίνη, νιασίνη, θειαμίνη, και πυριδοξίνη.

Η υψηλή περιεκτικότητα της καρύδας σε φυτικές ίνες την καθιστά ως ένα τρόφιμο με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη οπότε βελτιώνει την έκκριση ινσουλίνης και τα συμπτώματα που σχετίζονται με το διαβήτη[4].

Πώς να την καταναλώσετε:

Την κόβετε σε φέτες ή κομμάτια και τρώγεται σαν ένα σνακ.

Τριμμένη καρύδα αναμειγνύεται με φέτες φρούτων, μέλι ως επιδόρπιο.

Το νερό της μπορείτε να το απολαύσετε ως  προσθέτοντας λεμόνι, φύλλα δυόσμου, πορτοκάλι, κλπ.

[1] Health properties of coconut oil.  Agro Food Industry Hi Tech.  May/June 2013 Vol 24n3.

[2] Huang WC, Tsai TH, Chuang LT, Li YY, Zouboulis CC, Tsai PJ. Anti-bacterial and anti-inflammatory properties of capric acid against Propionibacterium acnes: a comparative study with lauric acid. J Dermatol Sci. 2014 Mar;73(3):232-40. doi: 10.1016/j.jdermsci.2013.10.010. Epub 2013 Nov 7.

[3] DebMandal M, Mandal S. Coconut (Cocos nucifera L.: Arecaceae): in health promotion and disease prevention. Asian Pac J Trop Med. 2011 Mar;4(3):241-7. doi: 10.1016/S1995-7645(11)60078-3. Epub 2011 Apr 12.

[4] Deol P, Evans JR, Dhahbi J, Chellappa K, Han DS, Spindler S, et al. (2015) Soybean Oil Is More Obesogenic and Diabetogenic than Coconut Oil and Fructose in Mouse: Potential Role for the Liver. PLoS ONE 10(7): e0132672. doi:10.1371/journal.pone.0132672.

Print Friendly

, , ,

Δεν υπάρχουν σχόλια ακόμη

Αφήστε μια απάντηση