Κεράσι, πετροκέρασο!

Ta_kerasia

Τα κεράσια είναι δημοφιλή λόγω της γλυκιάς γεύσης και επειδή είναι ζουμερά, αλλά όλο και περισσότερες έρευνες δείχνουν ότι τα κεράσια είναι ένα εξαιρετικό φρούτο για την υγεία μας. Τα θρεπτικά συστατικά τους προσφέρουν πολλά οφέλη για την υγεία καθώς η πρόσληψη τους σχετίζεται με την πρόληψη του καρκίνου, των καρδιαγγειακών παθήσεων, του διαβήτη, και την ασθένεια του Alzheimer. Αυτό συμβαίνει γιατί έχουν υψηλά επίπεδα αντιοξειδωτικών που καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες και προστατεύουν τα κύτταρα.

Το κεράσι είναι ένα φρούτο του γένους Prunus, στην οικογένεια ροδίδες, στην τάξη ροδώδη. Υπάρχουν δύο γνωστά είδη, αυτό που προέρχεται από το Prunus avium (γλυκιά ή άγρια κερασιά) και εκείνο που προέρχεται από την cerasus Prunus (βύσσινο). Η περίοδος κατανάλωσης για τα κεράσια είναι τους καλοκαιρινούς μήνες.

Διατροφικές Πληροφορίες 

Ένα από τα οφέλη των κερασιών είναι ότι είναι ένα θρεπτικό τρόφιμο, πλούσιο σε ανθοκυανίνες, κουερσιτινη (φυτοστερόλη) κάλιο, καροτενοειδή και μελατονίνη.

Επιπλέον, τα κεράσια είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και εξαιρετική πηγή βιταμίνης C. Επίσης, έχουν χαμηλότερο γλυκαιμικό δείκτη από τα βερίκοκα, τα σταφύλια, τα ροδάκινα και τα δαμάσκηνα. Ένα φλιτζάνι κεράσια έχει περίπου:

Θερμίδες 51
                                                                   % Σ.Η.Π
Λίπος                                    0.3 g 0%
Κορεσμένα                 0.1 g 0%
Πολύακόρεστα           0.1 g
Μονοακόρεστα           0.1 g
Χοληστερόλη                         0 mg 0%
Νάτριο                                 3.1 mg 0%
Κάλλιο                             178.2 mg 5%
Υδατάνθρακες                        13 g 4%
 Φυτικές ίνες               1.6 g 6%
  Σάκχαρα                       9 g
Πρωτεΐνη                                   1 g 2%

 

Βιταμίνη A 26% Βιταμίνη C 17%
Ασβέστιο 1% Σίδηρος 1%
Βιταμίνη D 0% Βιταμίνη B6 0%
Βιταμίνη B12 0% Μαγνήσιο 2%

Τι προσφέρουν;

  1. Βοηθούν στην απώλεια βάρους. Σε μια μελέτη του 2009 που δημοσιεύθηκε στο Journal of Medical Food, τα ποντίκια που κατανάλωναν δίαιτα υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά και κεράσια για 90 ημέρες, δεν έβαλαν τόσο πολύ βάρος ή δεν αύξησαν το σωματικό τους λίπος  σε σχέση με τα ποντίκια που δεν έτρωγαν. Η κατανάλωση κεράσι συσχετίστηκε με μειωμένη συγκέντρωση λιπαρών στο αίμα, ποσοστό λιπώδους μάζας και κοιλιακό λίπος.[1] Επίσης, έδειξαν πολύ χαμηλότερα επίπεδα φλεγμονής στο αίμα, τα οποία συνδέονται με ασθένειες όπως η καρδιοπάθεια και ο  διαβήτης.
  2. Ενισχύουν την υγεία της καρδιάς. Έρευνα που έγινε στο Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν δείχνει ότι τα κεράσια προσφέρουν καρδιαγγειακά οφέλη και μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου.[2]Η μελέτη έδειξε ότι τα ξινοκέρασα ενεργοποιούν ισόμορφα PPAR (peroxisome proliferator activating receptors) σε πολλούς από τους ιστούς του σώματος. Τα PPAR’s ρυθμίζουν τα γονίδια που εμπλέκονται με το λίπος και το μεταβολισμό της γλυκόζης, και όταν τροποποιούνται μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση εμφάνισης της καρδιαγγειακής νόσου.
  3. Υψηλή πηγή αντιοξειδωτικών. Ανθοκυανίνες και κυανιδίνη είναι δύο συστατικά που παρέχουν ισχυρά αντιοξειδωτικά, καθιστώντας τα κεράσια ένα υψηλής αντιοξειδωτικό τρόφιμο! μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Journal of Natural Products διαπίστωσε ότι οι ανθοκυανίνες και η κυανιδίνη που προέρχονται από τα κεράσια έχουν καλύτερη αντιφλεγμονώδη δράση από την ασπιρίνη.[3]
  4. Υψηλή περιεκτικότητα σε κάλιο. Ένα φλιτζάνι κεράσια περιέχει 5%. Το κάλιο μειώνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου,καταπολεμά την υπέρταση και την υψηλή πίεση του αίματος, μειώνει τις μυϊκές κράμπες, και βελτιώνει τη μυϊκή δύναμη.
  5. Καταπολεμούν τις αϋπνίες. Ο χυμός κερασιού περιέχει υψηλά επίπεδα φυτοχημικών, συμπεριλαμβανομένων μελατονίνης, η οποία βοήθα στη ρύθμιση του κύκλου ύπνου-εγρήγορσης.Σε μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο European Journal of Nutrition , 20 εθελοντές κατανάλωναν είτε ένα placebo είτε χυμό από κεράσι για επτά ημέρες. Ως αποτέλεσμα αυτής της θεραπείας ήταν η περιεκτικότητα μελατονίνης να είναι αυξημένη στην ομάδα με το χυμό κερασιού. [4] Η μελατονίνη είναι μια ορμόνη που παράγεται από την επίφυση και βοηθά τους κύκλους ύπνου. Επίσης, έδειξε ότι αυξήθηκε ο χρόνος παραμονής στο κρεβάτι, ο συνολικός χρόνος ύπνου και η αποδοτικότητα ύπνου στα άτομα που έπιναν το χυμό. Αυτά τα δεδομένα υποδεικνύουν ότι τα κεράσια μπορούν να ωφελήσουν τον ύπνο και να βοηθήσουν τα άτομα με διαταραχές του ύπνου ή με αϋπνίες.

[1] Seymour EM1, Lewis SK, Urcuyo-Llanes DE, Tanone II, Kirakosyan A, Kaufman PB, Bolling SF. Regular tart cherry intake alters abdominal adiposity, adipose gene transcription, and inflammation in obesity-prone rats fed a high fat diet. J Med Food. 2009 Oct;12(5):935-42. doi: 10.1089/jmf.2008.0270.

[2]http://www.uofmhealth.org/news/archive/201304/tart-cherries-linked-reduced-risk-stroke. 23/04/2013.

[3]Wang H1, Nair MG, Strasburg GM, Chang YC, Booren AM, Gray JI, DeWitt DL. Antioxidant and antiinflammatory activities of anthocyanins and their aglycon, cyanidin, from tart cherries. J Nat Prod. 1999 Feb;62(2):294-6.

[4] Howatson G1, Bell PG, Tallent J, Middleton B, McHugh MP, Ellis J. Effect of tart cherry juice (Prunus cerasus) on melatonin levels and enhanced sleep quality. Eur J Nutr. 2012 Dec;51(8):909-16. doi: 10.1007/s00394-011-0263-7. Epub 2011 Oct 30.

 

Print Friendly

, , ,

Δεν υπάρχουν σχόλια ακόμη

Αφήστε μια απάντηση