Κολοκύθα το τρομερό λαχανικό!

Τεράστιο, επιβλητικό λαχανικό, το όποιο είναι αδύνατο να μη το προσέξεις. Η κολοκύθα είναι ένα από τα must λαχανικά του φθινοπώρου! Είναι μια διατροφική δύναμη. Είναι πλούσια σε βιταμίνες, μεταλλικά στοιχειά και θρεπτικά συστατικά. Τόσο η σάρκα της όσο και οι σπόροι  της, προσφέρουν σημαντικά οφέλη στην υγεία μας.

  • Πλούσια σε βιταμίνη Α,  βιταμίνη C και β-καροτένιο. Με αποτέλεσμα, να βοηθά στην υγεία των ματιών και να ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα. Τα καροτενοειδή που περιέχει,  έκτος ότι προσδίδουν το πορτοκαλί χρώμα, αποτρέπουν τις ελεύθερες ρίζες στο σώμα και βοηθούν στην πρόληψη της πρόωρης γήρανσης, των καρδιαγγειακών νοσημάτων και άλλων λοιμώξεων.
  • Πλούσια σε φυτικές ίνες, σύμπλεγμα βιταμινών B. Είναι αποτελεσματική για τη θεραπεία της δυσκοιλιότητας , τη δυσπεψία κλπ. Η υψηλή ποσότητα ινών βοηθά επίσης στην μείωση της «κακής» LDL χοληστερόλης στο αίμα και στη ρύθμιση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα.
  • Πλούσια σε ψευδάργυρο, κάλιο, μαγνήσιο και σίδηρο.  Το μαγνήσιο  είναι σημαντικό για διάφορες βιολογικές λειτουργίες, για τα οστά και τους μυς. Ο ψευδάργυρος είναι σημαντικός για την οστική πυκνότητα, ιδιαίτερα για τα άτομα με κίνδυνο για οστεοπόρωση. Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και προωθεί την επούλωση των πληγών.
  • Τα ω- 3 λιπαρά οξέα που περιέχει προστατεύουν από την υψηλή αρτηριακή πίεση, την αρθρίτιδα και τον καρκίνο και βελτιώνουν τη δύναμη του εγκεφάλου.
  • Οι σπόροι της κολοκύθας περιέχουν πρωτεΐνη! 100γρ. μας δίνουν 30γρ πρωτεΐνης.

Απολαύστε την ως σνακ! Χρησιμοποιήστε την σε σαλάτες, σούπες, και σε μπάρες  δημητριακών. Καλή απόλαυση!

Print Friendly, PDF & Email

Δεν υπάρχουν σχόλια ακόμη

Αφήστε μια απάντηση