Λιγούρες, τι σημαίνουν για το σώμα μας;

Λιγούρες

Πολλές φορές έχουμε την ανάγκη για κάτι γλυκό ή αλμυρό. Το σώμα μας εκείνη την ώρα μας στέλνει σήματα ότι κάτι χρειάζεται. Ας δούμε τι μπορεί να είναι απαραίτητο, όταν έχουμε εκείνες τις «λιγούρες» που δεν μπορούμε να αντισταθούμε, για να μπορέσουμε να βοηθήσουμε το σώμα μας!

  1. Λιγούρες για αλμυρά: Μπορεί να  σημαίνει  ότι έχετε ανεπάρκεια ιωδίου που σχετίζεται με τα προβλήματα του θυρεοειδούς (υπερθυρεοειδισμό ή υποθυρεοειδισμό). Ο καλύτερος τρόπος να το αναπληρώσετε είναι να καταναλώσετε κάποιο μη επεξεργασμένο αλάτι στη διατροφή σας. Έντονη επιθυμία για αλάτι/ αλμυρά είναι συχνά μια ένδειξη του χρόνιου στρες ή ελλιπής παραγωγή των ορμονών του στρες (της κορτιζόλης, της αδρεναλίνης και της αλδοστερόνης) από τα επινεφρίδια. Όταν αγχωνόμαστε (στρες)  χάνουμε περισσότερο νάτριο, και φυσικά θέλουμε να καταναλώσουμε περισσότερο προκειμένου να αντισταθμίσουμε την απώλεια.
  2. Λιγούρες για ζάχαρη: Η ζάχαρη (γλυκόζη) είναι η κύρια πηγή της ενέργειας του σώματος και είναι απαραίτητη για να τροφοδοτήσει την παραγωγή κυτταρικής ενέργειας. Όταν η πρόσληψη δεν είναι επαρκής (συχνά οφείλεται σε δίαιτες, σε χαμηλών υδατανθράκων δίαιτες και «σκληρές» δίαιτες) το σώμα σας αρχίζει την διαδικασία που διασπά το λίπος και τις πρωτεΐνες για να δημιουργήσουν την απαραίτητη γλυκόζη. Φρούτα και λαχανικά είναι οι καλύτερες επιλογές, μαζί με το μέλι, και μικρές ποσότητες σακχαρόζης (επιτραπέζια ζάχαρη).
  3. Λιγούρες για σοκολάτα: η αναζήτηση για τη σοκολάτα μπορεί να οφείλεται στην ανάγκη για μαγνήσιο ή χαλκό, αλλά πιο συχνά είναι για μαγνήσιο. Προτιμήστε σοκολάτα σκούρα (υγείας) και όχι η γάλακτος ή λευκή. Το κακάο παρέχει 420 mg μαγνησίου ανά φλιτζάνι και αποτελεί βασικό συστατικό της σοκολάτας. Όσο περισσότερο κακάο περιέχει μια σοκολάτα, τόσο το καλύτερο για τον οργανισμό σας. Πιείτε σοκολάτα σα ρόφημα, προσθέστε την σε γλυκά ή φάτε την σκέτη. Αλλά πάντα με μέτρο! Αναζητήστε και άλλες πηγές μαγνησίου, όπως δημητριακά ολικής αλέσεως, λαχανικά (μπρόκολο και πράσινα φυλλώδη λαχανικά) και ξηρούς καρπούς (κυρίως τα αμύγδαλα).
  4. Λιγούρες για ξινά: Θα μπορούσε να συμβαίνει λόγο της χαμηλής περιεκτικότητας σε οξέα του στομάχου! Τα οξέα του στομάχου είναι η πρώτη γραμμή άμυνας του σώματος και εξυπηρετούν το σκοπό την αποδόμηση και την επεξεργασία της τροφής που προσλαμβάνουμε της, καθώς και της απολύμανσης του στομάχου. Όταν το οξύ του στομάχου δεν είναι επαρκή, μπορεί να οδηγήσει σε μια σειρά από διατροφικά προβλήματα, με ήπια έως σοβαρά συμπτώματα, όπως πεπτικές ενοχλήσεις, τροφικές αλλεργίες, και πολλά άλλα!

Κατανοώντας λοιπόν, τις λιγούρες μπορούμε να καταλάβουμε τις ανάγκες του οργανισμού μας και να επιλέξουμε τρόφιμα που θα τον βοηθήσουν και δε θα προσθέσουν «κενές θερμίδες» αλλά εκείνα τα θρεπτικά συστατικά που του είναι απαραίτητα.

Print Friendly

, , , ,

Δεν υπάρχουν σχόλια ακόμη

Αφήστε μια απάντηση