Ξηροί καρποί τι μας προσφέρουν;

Xsiroi_Karpoi

Οι περισσότεροι ξηροί καρποί είναι πλούσιοι σε μονοακόρεστα λιπαρά. Αν και κάνουν καλό, αυτά τα λιπαρά είναι πλούσια σε θερμίδες (σχεδόν έχουν διπλάσιες θερμίδες από τους υδατάνθρακες και τις πρωτεΐνες), όποτε εάν προσπαθείτε να χάσετε βάρος καλό είναι να τα καταναλώνεται με μέτρο.

Τα καλά νέα είναι ότι η κατανάλωση «σωστής» μερίδα ξηρών καρπών (περίπου μία χούφτα κάθε μέρα) μπορεί να σας βοηθήσει να χάσετε ή να διατηρήσετε το βάρος σας λόγο ότι θα νιώσετε κορεσμό και μειώνουν την όρεξη. Μπορούν, επίσης, να σταθεροποιήσουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και να βελτιώσουν τη χοληστερόλη και τα τριγλυκερίδια. Επιπλέον, περιέχουν φυτικές ίνες, μαγνήσιο, κάλιο, και βιταμίνη Β6, τα οποία παρέχουν προστιθέμενη προστασία έναντι των καρδιαγγειακών παθήσεων.

Τα καρύδια, τα αμυγδαλα και ο λιναρόσπορος είναι ιδιαίτερα πλούσια σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, τα οποία μειώνουν τη φλεγμονη. Για το λόγο αυτό, είναι πολύ καλές επιλογές για τα άτομα με αρθρίτιδα και άλλες φλεγμονώδεις ασθένειες. Το μαγνήσιο και κάλιο που περιέχουν, βοηθούν για την πρόληψη της οστεοπόρωσης. Το μαγνήσιο βοηθά στην προστασία κατά του διαβήτη τύπου 2.

Όλες οι ξηροί καρποί είναι πλούσιοι σε βιταμίνη Ε, ένα αντιοξειδωτικό που βοηθά να κρατήθει το δέρμα όμορφο και μπορεί να βοηθήσει στην προστασία της όρασης. Τα ωμέγα-3 λιπαρά, το σελήνιο και ο ψευδάργυρος που περιέχονται σε κάποιους ξηρούς καρπούς προσφέρουν παρόμοια οφέλη για το δέρμα. Ο ψευδάργυρος, πιο συγκεκριμένα, βοηθά στη διατήρηση του κολλαγόνου, το οποίο κρατά το δέρμα απαλό και ελαστικό και τέλος διατηρεί τα νύχια σκληρά και υγιή. Σε συνδυασμό με τη βιταμίνη Β6 και τη βιοτίνη, ο ψευδάργυρος συμβάλλει για υγιή μαλλιά. Με τη βοήθεια των θρεπτικών συστατικών, όπως τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, τον ψευδάργυρο, τη νιασίνη και τη βιταμίνη Ε, οι ξηροί καρποί μπορούν να βελτιώσουν την όραση, να μειώσουν τον κίνδυνο για εμφάνιση καταρράκτη και την εκφύλιση της ωχράς κηλίδας, και να επιβραδύνουν την εξέλιξη της απώλειας της όρασης.

Καταλήγοντας, οι ξηροί καρποί είναι μια υγιεινή επιλογή σνακ, αλλά καλό είναι να καταναλώνονται σε μικρές μερίδες αν προσέχετε το βάρος σας, διότι έχουν πολλές θερμίδες.

 

 

 

Print Friendly

Δεν υπάρχουν σχόλια ακόμη

Αφήστε μια απάντηση