Σοκολατένια αβγά

Paschalina_avga

Τα σοκολατένια αυγά είναι μια πασχαλινή λιχουδιά που απολαμβάνουν μικροί και μεγάλοι σε όλο τον κόσμο.  Πρόκειται για μια τροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά και θερμίδες και θα πρέπει οπωσδήποτε να καταναλώνεται με μέτρο, από την άλλη  μπορεί να έχει και κάποια οφέλη για την υγεία, ανάλογα με το πόσο σκούρα είναι η σοκολάτα από την οποία αποτελείται.

Διατροφική ανάλυση: Ένα μέσο σοκολατένιο πασχαλινό αυγό, έχει περίπου 500 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια, έχει 55γρ. υδατάνθρακες, 6γρ. πρωτεΐνες, 30γρ. λίπος και 0,5γρ. φυτικές ίνες.

Η σοκολάτα είναι ένα παρεξηγημένο έδεσμα, καθώς  περιέχει και αρκετά ευεργετικά θρεπτικά συστατικά. Να μερικές ουσίες που περιέχει η σοκολάτα:

  1. Καφεΐνη: Η ουσία αυτή διεγείρει το κεντρικό νευρικό μας σύστημα.
  2. Λιπαρές ουσίες: Η σοκολάτα αποτελείται μέχρι και κατά 50% (ανάλογα με το είδος της) από κορεσμένα λίπη.
  3. Πρωτεΐνες: Οι πρωτεΐνες είναι απαραίτητες στον μεταβολισμό των κυττάρων.
  4. Ασβέστιο, φωσφόρο, μαγνήσιο: Αυτά είναι όλα ανόργανα στοιχεία που παίζουν καθοριστικό ρόλο στην κατασκευή, συντήρηση και μεταβολισμό των οστών και των δοντιών.
  5. Σίδηρος: στοιχείο που είναι απαραίτητο για την σύνθεση της αιμοσφαιρίνης, η οποία μεταφέρει οξυγόνο μέσα στα ερυθρά αιμοσφαίρια του αίματος.
  6. Χαλκός: Ο χαλκός στο σώμα συμβάλλει στην ενεργειακή παραγωγή, στη σωστή δόμηση των οστών, στον μεταβολισμό και στην αποθήκευση σιδήρου, στην λειτουργία του κεντρικού νευρικού συστήματος κλπ.
  7. Βιταμίνη Ε: Μια λιποδιαλυτή βιταμίνη, σημαντική για την δομή των μεμβρανών των κυττάρων, με αντιοξειδωτική δράση.
  8. Φυτικές ουσίες: Το κακάο από το οποίο παρασκευάζεται η σοκολάτα, περιέχει περισσότερες από 600 φυτικές ουσίες, όπως οι πολυφαινόλες. Αντιοξειδωτικές ουσίες που είναι ιδιαίτερα ωφέλιμες για το καρδιαγγειακό σύστημα γιατί προστατεύουν την καρδιά και τις αρτηρίες από τη φθορά και μπορεί επίσης να προστατεύουν το DNA από βλάβες που οδηγούν σε καρκίνο.

Η σοκολάτα έχει αποδειχθεί πως μειώνει την αρτηριακή πίεση. Μελέτη της Αμερικανικής Ένωσης Καρδιολογίας έδειξε πως τα φλαβονοειδή που περιέχονται στην μαύρη σοκολάτα μπορούν να βοηθήσουν στην ομαλότερη λειτουργία των αρτηριών, και πιθανότατα να συμβάλλουν στη μείωση του κινδύνου για την εκδήλωση καρδιακού επεισοδίου. Ακόμη, η σοκολάτα έχει αποδειχθεί πως βοηθάει στη μείωση της κακής χοληστερόλης (LDL) και με αυτόν τον τρόπο μπορεί να βοηθήσει και προστατεύσει από καρδιακά επεισόδια.

Όσο πιο υψηλή η περιεκτικότητα κακάου στη σοκολάτα, τόσο περισσότερα τα αντιοξειδωτικά που περιέχει. Η μαύρη σοκολάτα έχει το περισσότερο κακάο, η γάλακτος το λιγότερο και η λευκή σοκολάτα δεν έχει καθόλου κακάο. Επιλέξτε λοιπόν σοκολάτα για το βαφτιστήρι, ή το παιδί σας όσο το δυνατόν πιο σκούρα.

Δεν χρειάζεστε την επιστήμη για να σας πει πως η σοκολάτα μπορεί να ωθήσει την διάθεσή σας, καθώς συμβάλλει στην αύξηση των επιπέδων σεροτονίνης και ενδορφινών, των φυσικών δηλαδή οπιοειδών του οργανισμού, που ρυθμίζουν την διάθεση και χαρίζουν ευφορία. Κατ’ επέκταση η σοκολάτα έχει και αγχολυτική δράση. Απολαύστε λοιπόν δίχως ενοχές το πασχαλινό αυγό!!!

Print Friendly, PDF & Email

,

Δεν υπάρχουν σχόλια ακόμη

Αφήστε μια απάντηση