Σταφύλι ο «βασιλιάς» των φρούτων του φθινοπώρου!

Σταφύλι ο βασιλιάς των φρούτων του φθινοπώρου

Έχει χαρακτηριστεί φρούτο της μακροζωίας. Υπάρχουν πολλές ποικιλίες σταφυλιών, οι οποίες  ταξινομούνται σε 3 μεγάλες ομάδες τις λευκές, τις ερυθρές και τις ροδόχρωμες. Το σταφύλι συμβάλλει στην πρόληψη της αρτηριακής υπέρτασης, βοηθά στην αποβολή των τοξινών από τον οργανισμό και έχει αντιφλεγμονώδη δράση. Είναι τροφή πλούσια σε κάλιο και βιταμίνες Α, Β και C. Τα 100γρ σταφυλιών αποδίδουν 69Kcal και περιέχουν 191 mg καλίου, το οποίο  αυξάνει τη διούρηση και καταπολεμά την κατακράτηση των υγρών. Η κατανάλωση σταφυλιού βοηθάει σε καταστάσεις ύπαρξης δυσπεψίας, δυσκοιλιότητας και αιμορροΐδων.

Τα σταφύλια περιέχουν ένα πολύτιμο φυτικό συστατικό, τη ρεσβερατρόλη. Η ρεσβερατρόλη βρίσκεται στη φλούδα των σταφυλιών, καθώς και στα μούρα, ρόδια, φιστίκια και τα φασόλια. Η ρεσβερατρόλη ανήκει στη κατηγορία των φυτοαλεξινών. Πρόκειται για ένα φυσικό αντιβιοτικό που παράγουν τα φυτά για την άμυνά τους.  Η φλούδα των σταφυλιών περιέχει κατά πολύ τις μεγαλύτερες ποσότητες ρεσβερατρόλης.  Η ρεσβερατρόλη έχει αντικαρκινική δράση.

Τα σταφύλια περιέχουν επίσης μεγάλες ποσότητες από φλαβονοειδή, τα οποία εκτός από καρδιοπροστατευτική δράση, συντελούν στην πρόληψη ορισμένων μορφών καρκίνου (του στήθους, του παχέος εντέρου, του δέρματος, του ήπατος) και χρησιμοποιούνται στη θεραπεία διαφόρων λοιμώξεων.

Επομένως, το σταφύλι συνδυάζει την γλύκα του με την υγεία. Ένας τέλειος συνδυασμός!

 

Βιβλιογραφία:

1.https://stanfordhealthcare.org/medical-clinics/cancer-nutrition-services/reducing-cancer-risk.html Nutrition to Reduce Cancer Risk. Access on 1/9/2015.

  1. USDA National Nutrient database. http://ndb.nal.usda.gov/ndb/foods/show/2288. Access on 1/9/2015.

 

 

Print Friendly, PDF & Email

, , , ,

Δεν υπάρχουν σχόλια ακόμη

Αφήστε μια απάντηση