Τελικά, ο καφές αφυδατώνει;

telika_o_kafes_afydatwnei

Όλοι, έχετε ακούσει ότι η καφεΐνη αφυδατώνει – αυτή είναι η γενική θεωρία που επικρατεί, και μάλιστα, είναι αυτό που διδάχτηκα και εγώ. Αλλά στην προκείμενη περίπτωση, η άποψη αυτή ήταν εσφαλμένη. Χάρη στον Lawrence Armstrong, ερευνητή και καθηγητή της φυσιολογίας, η ανασκόπηση που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό The International Journal of Sports Nutrition and Exercise Metabolism, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα ροφήματα που περιέχουν καφεΐνη δημιουργούν μόνο μια ήπια διουρητική δράση. Ακόμη, αν πίνετε καφέ ημερησίως, το σώμα σας γρήγορα δημιουργεί μια «αντίσταση» σε αυτήν την ήπια διουρητική δράση[1]. Επομένως, αν κάνετε συστηματική κατανάλωση καφέ, ο καφές ενυδατώνει παρόμοια με το νερό, έτσι ώστε να υπολογίζεται στα καθημερινά υγρά.

Αλλά πριν πάτε να αγοράσετε μια μεγάλη κούπα καφέ, να θυμάστε ότι η ανασκόπηση του Armstrong βασίστηκε στην κατανάλωση μέτριας ποσότητας καφέ – δηλαδή, από ένα έως τέσσερα φλιτζάνια την ημέρα. Επιπλέον, είναι καλό να έχετε υπόψη σας ότι αυτά αναφέρονται σε υγιή άτομα και η Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφάλειας Τροφίμων ορίζει την ασφαλή κατανάλωση καφεΐνης στα 400mg/ημέρα κάτι που μπορείτε να πετύχετε με 3-4 καφέδες την ημέρα. Σε υπερβολικές ποσότητες, ο καφές μπορεί να έχει μεγαλύτερη διουρητική δράση, άρα να προκαλέσει αφυδάτωση, νευρικότητα και να διαταράξει τον ύπνο. Και, φυσικά, θα πρέπει να εξακολουθήσετε να πίνετε άφθονο νερό καθ’ όλη την ημέρα για να κρατήσετε το σώμα σας ενυδατωμένο.

[1] Armstrong, L.E. Caffeine, body fluid-electrolyte balance, and exercise performance. International Journal of Sport Nutrition and Exercise Metabolism, 12(2):189-206, 2002.

Print Friendly, PDF & Email

, ,

Δεν υπάρχουν σχόλια ακόμη

Αφήστε μια απάντηση