Τροφές που ενισχύουν τη μνήμη!

Τροφές που ενισχύουν την μνήμη

Σε μια πρόσφατη μελέτη βρέθηκε ότι η Μεσογειακή διατροφή βοηθά στη μην απότομη γήρανση του εγκεφάλου, και πολλά τρόφιμα που περιέχονται σε αυτήν έχουν σαν αποτέλεσμα την εγρήγορση του εγκεφάλου και τη βελτίωση της μνήμης. Ποιες τροφές λοιπόν μπορούν να μας ενισχύσουν την μνήμη;

  1. Λαχανικά. Καταναλώστε αρκετά λαχανικά, και κυρίως σταυρανθή λαχανικά όπως το μπρόκολο, τα λαχανάκια Βρυξελλών, το λάχανο, τα γογγύλια, τα ραπανάκια, το κουνουπίδι και τα σκούρα πράσινα φυλλώδη π.χ. ρόκα, μπορούν να βοηθήσουν στη βελτίωση της μνήμης. Δοκιμάστε μια σαλάτα λάχανο ή στο σάντουιτς σας βάλτε ρόκα ή σπανάκι. Δοκιμάστε μπρόκολο στον ατμό για μεσημεριανό γεύμα ή δείπνο.
  2. Μούρα και κεράσια. Μούρα όπως τα μαύρα, τα μπλε, τα κόκκινα βατόμουρα, οι φράουλες και τα κεράσια είναι πλούσια σε ανθοκυανινη και άλλα φλαβονοειδή που μπορούν να ενισχύσουν τη λειτουργία της μνήμης. Απολαύστε μια χούφτα μούρα για σνακ, αναμείξτε τα με τα δημητριακά σας ή σε ένα επιδόρπιο.
  3. Ωμέγα-3 λιπαρά οξέα. Απαραίτητα για την καλή υγεία του εγκεφάλου, και ειδικότερα το δωκοσαεξανοϊκό οξύ (DHA), προστατεύει τον εγκέφαλο από την απώλεια μνήμης και την καταστροφή των κυττάρων που προκαλεί η γήρανση. Το DHA περιέχεται στο μητρικό γάλα αλλά προστίθεται και στο τεχνητό βρεφικό γάλα για να προωθηθεί η εγκεφαλική ανάπτυξη των νεογνών. Τα  ψάρια είναι πλούσια σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα και κυρίως στο σολομό, τόνο, σκουμπρί, κολιό, σαρδέλες. Επίσης, βρίσκονται στο μουρουνέλαιο, στη σόγια, και στα καρύδια.  Αυτά τα λιπαρά έχουν φοβερή επίδραση και συνδέονται με χαμηλότερες πιθανότητες ανάπτυξης άνοιας και εγκεφαλικού επεισοδίου. Για την υγεία του εγκεφάλου και της καρδιάς, συνιστάται να τρώμε δύο μερίδες ψάρι την εβδομάδα.
  4. Σοκολάτα. Η μαύρη σοκολάτα έχει ισχυρές αντιοξειδωτικές ιδιότητες και περιέχει φυσικά διεγερτικά όπως η καφεΐνη, η οποία μπορεί να ενισχύσει την εστίαση και τη συγκέντρωση. Επίσης, περιέχει χολίνη. Η χολίνη ανήκει στο σύμπλεγμα βιταμινών Β και συμβάλλει στην έκκριση της χημικής ουσίας ακετυλοχολίνης από τον εγκέφαλο, η οποία συσχετίζεται με την ενδυνάμωση της μνήμης. Άτομα που παρουσιάζουν έλλειψη χολίνης εμφανίζουν ασθενή μνήμη και είναι επιρρεπή στην εκδήλωση της νόσου Αλτσχάιμερ.
  5. Καρύδια. Τα καρύδια και άλλοι ξηροί καρποί είναι καλή πηγή της αντιοξειδωτικής βιταμίνης Ε , η οποία συνδέεται με μικρότερη εξασθένηση των γνωστικών λειτουργιών.

Αυτά τα τρόφιμα δεν κάνουν μόνο καλό για τον εγκέφαλο, αλλά διατηρούν και την καρδιά υγιή. Οπότε καταναλώστε τα για να αποκτήσετε υγιή καρδιά αλλά και μνήμη!

Print Friendly

, , , , ,

Δεν υπάρχουν σχόλια ακόμη

Αφήστε μια απάντηση