Φρούτα του δάσους!! Τι μας προσφέρουν;

Μπορεί να είναι μικρά σε μέγεθος, αλλά τα μούρα, τα βατόμουρα, οι φράουλες, τα μύρτιλα και τα φραγκοστάφυλλα είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά!

Τα αντιοξειδωτικά, στα μούρα, μπορούν να βοηθήσουν τον οργανισμό να καταπολεμήσει το οξειδωτικό στρες που προκαλείται από τις ελεύθερες ρίζες, το οποίο μπορεί να οδηγήσει σε ασθένεια. Καταναλώνοντας μια διατροφή πλούσια σε αντιοξειδωτικά βοηθά στη βελτίωση της υγείας και στην πρόληψη ορισμένων ασθενειών καθώς, και προστατεύει  το δέρμα και τα μαλλιά,. Όλα τα φρούτα και τα λαχανικά περιέχουν αντιοξειδωτικά, τα μούρα όμως είναι από τις καλύτερες πηγές.

Μερικά από αυτά είναι οι  ανθοκυανίνες, η κουερσιτίνη (φυτοστερόλη), και η βιταμίνη C. Οι ανθοκυανίνες δίνουν στα μούρα το έντονο χρώμα τους, μειώνουν τη φλεγμονή, και μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη και τη διαχείριση της αρθρίτιδας. Οι ανθοκυανίνες συνεργάζονται με την κουερσιτίνη  και σχετίζονται με την απώλεια μνήμης. Η κουερσιτίνη  μπορεί να μειώσει τη φλεγμονή με αποτέλεσμα να βοηθά τα άτομα με φλεγμονώδεις παθήσεις όπως τη ρευματοειδή αρθρίτιδα.

Η βιταμίνη C είναι ένα άλλο ισχυρό αντιοξειδωτικό που βρίσκεται στα μούρα. Είναι σε μεγάλο βαθμό υπεύθυνη για την υγεία του κολλαγόνου, το οποίο βοηθά στη διατήρηση των χόνδρων και στην ελαστικότητα των αρθρώσεων. Η κατανάλωση μούρων πλούσια σε βιταμίνη C, προσφέρει ένα  ακτινοβόλο δέρμα και υγιή μαλλιά, και μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο της αρθρίτιδας και του καταρράκτη.

Εκτός από τα αντιοξειδωτικά, τα μούρα είναι «ζουμερά», που σημαίνει ότι περιέχουν κυρίως νερό. Έτσι, βοηθούν στην απώλεια βάρους καθώς φουσκώνουν γρήγορα και είναι πολύ χαμηλά σε θερμίδες. Τα μούρα περιέχουν επίσης, φυτικές ίνες και φυλλικό οξύ. Οι φυτικές ίνες βοηθούν στην απώλεια βάρους και στη μείωση της χοληστερόλης και της αρτηριακής πίεσης. Το φυλλικό οξύ μπορεί να προστατεύσει από καρδιαγγειακά νοσήματα και την απώλεια μνήμης που σχετίζεται με την ηλικία, και δεδομένου ότι συμβάλλει στην παραγωγή της σεροτονίνης, μπορεί να αποκρούσει την κατάθλιψη και να βελτιώσει τη διάθεσή. Μπορείτε να τα βρείτε φρέσκα και κατεψυγμένα (χωρίς ζάχαρη). Τα καλύτερα μούρα είναι τα βατόμουρα, τα φραγκοστάφυλλα, τα σμέουρα (Φραμπουάζ), οι φράουλες, και τα μύρτιλα.

Print Friendly

, , , ,

Δεν υπάρχουν σχόλια ακόμη

Αφήστε μια απάντηση