Χρήσιμες συμβουλές για την περίοδο των Χριστουγέννων

Xristougenna_symvoyles

Χριστούγεννα, η εποχή που οι περισσότεροι άνθρωποι καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες τροφών. Κατά την διάρκεια των Χριστουγέννων η αυτοσυγκράτηση μειώνεται λόγω των πολλών πειρασμών και η προσπάθεια να ακολουθήσουν μία σωστή διατροφή μπαίνει σε σκληρή δοκιμασία. Μελέτες (National Institutes of Health, USA) υποστηρίζουν ότι «το βάρος των εορτών είναι επίμονο και παραμένει», έτσι οφείλουμε να είμαστε προσεκτικοί σχετικά με τη διαχείριση των γευμάτων και της δραστηριότητάς μας κατά την περίοδο των Χριστουγέννων.

Να μερικές συμβουλές που μπορούν να βοηθήσουν να μην προστεθούν επιπλέον κιλά. 

Τι να προσέξουμε στο εορταστικό τραπέζι:

Γαλοπούλα: Η γαλοπούλα έχει πολύ χαμηλή περιεκτικότητα λίπους. Επιλέξτε κομμάτι με ανοιχτό και όχι σκούρο κρέας και αφαιρέστε την πέτσα. Ψήστε την μέσα σε αλουμινόχαρτο για να κρατήσει την υγρασία και τους φυσικούς χυμούς της.

Γέμιση: Αποφύγετε να βάλετε παχυντικά τυριά (γραβιέρα, μανούρι, γκούντα), κιμά ή αλλαντικά (λουκάνικα, μπέικον), που ανεβάζουν την περιεκτικότητα σε κορεσμένο λίπος και χοληστερίνη. Προσθέστε ρύζι, κάστανα, ξηρούς καρπούς, σταφίδες ή και φρούτα για να δώσετε γεύση και άρωμα.

Πατάτες: Για να κάνετε τις πατάτες λιγότερο επιβαρυντικές, αποφύγετε το μαγείρεμά τους μαζί με το κρέας, αφού το άμυλο έχει την τάση να ρουφάει σαν σφουγγάρι το λίπος. Ψήστε τις ξεχωριστά και προτιμήστε το ελαιόλαδο από το ζωικό λίπος του κρέατος, για να τις κάνετε πιο υγιεινές.

Κουραμπιέδες: Είναι ένα από τα παραδοσιακά γλυκά των γιορτών, αλλά καλό θα ήταν να αποφεύγονται, διότι περιέχουν ζάχαρη και κορεσμένο λίπος, λόγω της προσθήκης του βουτύρου.

Μελομακάρονα: έχουν περίπου τις ίδιες θερμίδες με τους κουραμπιέδες. Η διαφορά τους είναι ότι η ζάχαρη και το κορεσμένο λίπος του κουραμπιέ αντιστοιχεί σε μέλι και ελαιόλαδο για το μελομακάρονο, που είναι σίγουρα πιο υγιεινές επιλογές.

Βασιλόπιτα: Η βασιλόπιτα καταναλώνεται μια φορά το χρόνο και δεν υπάρχει λόγος να τη στερηθεί κάποιος στο πρωτοχρονιάτικο τραπέζι. Μπορείτε όμως να φάτε ένα μικρό κομμάτι.

 Tips που μας βοηθούν: 

  • Θυμηθείτε να τρώτε μικρά και συχνά γεύματα, σταθερά κάθε ημέρα, για να μην μπείτε στον πειρασμό να καταναλώνετε συνέχεια γλυκά.
  • Μην ξεχνάτε να καταναλώνετε 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών καθημερινά.
  • Προσπαθήστε να περιορίσετε τις «παρασπονδίες» στα 2 γεύματα της εορταστικής περιόδου (Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά), ακολουθώντας σωστή διατροφή πριν και μετά.
  • Επιλέξτε γαλοπούλα γεμιστή, αντί για αρνί με πατάτες φούρνου ή χοιρινό με πατάτες φούρνου.
Print Friendly

, ,

Δεν υπάρχουν σχόλια ακόμη

Αφήστε μια απάντηση