12 Υγιεινά τρόφιμα που θα πρέπει να τρώμε κάθε μέρα!!

Όταν σκεφτόμαστε την φράση «υγιεινή διατροφή», σε κάποιους έρχεται στο μυαλό η φρεσκάδα των ώριμων φρούτων και σε άλλους πιατέλες γεμάτες πολύχρωμα λαχανικά. Ακόμη, πάρα πολλοί πιστεύουν ότι υγιεινή διατροφή σημαίνει ανία, πλήξη, καθόλου ποικιλία. Η υγιεινή διατροφή είναι ο τρόπος που η φύση μας βοηθάει να ζήσουμε τη ζωή.

Είναι δύσκολο να σπάσει η συνήθεια των ντόνατς για πρωινό, του γρήγορου φαγητού για το μεσημεριανό, των τσιπς ως σνακ, των  delivery για δείπνο, αλλά τα οφέλη της αλλαγής της διατροφής είναι τεράστια! Αν πραγματοποιήσετε αυτήν την αλλαγή:

  • θα είστε πιο ευτυχισμένοι! Τα μη επεξεργασμένα τρόφιμα διεγείρουν την παραγωγή της ντοπαμίνης και άλλων χημικών ουσιών στον εγκέφαλο κάνοντας μας να αισθανόμαστε πολύ καλά.
  • Θα έχετε λιγότερο άγχος. Ορισμένα τρόφιμα παράγουν σε μέτρια ποσότητα την ορμόνη του στρες, κορτιζόλη.
  • Θα ελέγχετε το βάρος σας πιο εύκολα – Κάνοντας υγιεινές επιλογές, όπως η αντικατάσταση ψητής γλυκοπατάτας αντί τηγανητής πατάτας, θα σας γλιτώσει από έξτρα θερμίδες.
  • Θα είστε πιο παραγωγικοί – ο εγκέφαλος και το σώμα μας χρειάζεται ποιότητα θρεπτικών συστατικών για να εργαστούν στο μέγιστο.

Πως θα γίνει αυτό; Είναι πιο εύκολο από ό, τι μπορείτε να φανταστείτε! Αντί να πετάξετε έξω όλα τα τρόφιμα από το σπίτι και ορκιστείτε ότι ποτέ δεν θα ξανά φάτε μπισκότο, τσιπ κλπ., είναι καλύτερο να ξεκινήσετε σιγά σίγα. Ξεκινήστε προσθέτοντας ένα φρούτο ή λαχανικό την ημέρα κάθε εβδομάδα. Αντικαταστήστε τη σόδα με ένα ποτήρι νερό ή ένα φλιτζάνι τσάι από βότανα. Να κάποια τρόφιμα που θα σας βοηθήσουν! Ξεκινήστε προσθέτοντας μερικά από αυτά τα τρόφιμα στη διατροφή σας για σούπερ ενέργεια και ένα σώμα που θα διαρκέσει μια ζωή.

  1. Γιαούρτι – Αρκετές μελέτες έχουν δείξει ότι εκείνοι που τρώνε γιαούρτι κάθε μέρα ζουν περισσότερο από εκείνους που δεν το κάνουν. Αυτό συμβαίνει, επειδή το γιαούρτι με τα προβιοτίκα που περιέχει τροφοδοτεί τα «καλά» βακτήρια που ζουν στο πεπτικό σύστημα, βοηθώντας έτσι το ανοσοποιητικό μας συστήμα.
  2. Φασόλια – Δεν χρειάζεται να φάτε ένα μεγάλο μπολ για να πάρετε όλα τα οφέλη τους. Μισό φλιτζάνι φασόλια αρκεί, για να μπορέσει να μειώσει τα επίπεδα της χοληστερόλης, να δώσει τις ίνες (που καταπολεμά ορισμένους τύπους καρκίνου) και έχει σε μεγάλη ποσότητα φλαβονοειδή που προστατεύουν την καρδιά.
  3. Σαρδέλες, σολομός ή άλλα ψάρια – Θα πρέπει να προσπαθήσετε να τρώτε τουλάχιστον δύο μερίδες ψάρι την εβδομάδα. Τα ψάρια, όπως ο σολομός, οι σαρδέλες είναι γεμάτα με ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, τα οποία καταπολέμουν την αρθρίτιδα και τις καρδιακές παθήσεις. Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα μπορούν επίσης να βοηθήσουν στην μείωση της αρτηριακής πίεσης.
  4. Ξηροί καρποί – Οι ξηροί καρποί είναι γεμάτοι με μονοακόρεστα λίπαρα, βιταμίνες. Πολλές μελέτες έχουν δείξει, ότι οι άνθρωποι που τρώνε καρπούς όπως καρύδια, φουντούκια, αμύγδαλα, φιστίκια, ακόμα και κουκουνάρι, τουλάχιστον τέσσερις ημέρες την εβδομάδα έχουν χαμηλότερα ποσοστά καρδιακής νόσου από εκείνους που δεν λαμβάνουν. Μια χούφτα, περίπου, κάθε μέρα είναι αυτό που πραγματικά χρειάζεστε για να πάρετε όλα τα οφέλη για την υγεία σας.
  5. Μαύρη σοκολάτα – Είπαμε ότι η κατανάλωση υγιεινών τροφών δεν είναι βαρετή! Οι μελέτες δείχνουν ότι η κατανάλωση μέχρι 100γρ. σοκολάτας καθημερινά βρέθηκε να μειώνει την εμφάνιση καρδιακών παθήσεων και τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου.[1]
  6. Ντομάτες – Παρά το γεγονός ότι όλα τα λαχανικά έχουν πολλά οφέλη για την υγεία, οι ντομάτες έχουν λίγο παραπάνω λόγο του λυκοπένιου. Το λυκοπένιο λειτουργεί σε συνδυασμό με άλλες βιταμίνες και μέταλλα για την πρόληψη χρόνιων παθήσεων και του καρκίνου! Οι ντομάτες έχουν την έξης ιδιότητα ότι όταν μαγειρευτούν, το λυκοπένιο που περιέχουν γίνεται όλο και πιο διαθέσιμο.
  7. Μήλα – Τα μήλα έχουν συσχετιστεί με την καλή υγεία, και τώρα έχουμε και πολλές επιστημονικές μελέτες να το υποστηρίζουν. Σε μια μελέτη του Πανεπιστημίου της Φλόριντα αποκαλύπτεται ότι το μήλο είναι ο καλύτερος σύμμαχος της γυναίκας στον αγώνα κατά της χοληστερίνης και των φλεγμονών, παράγοντες που απειλούν την υγεία της καρδιάς. Οι κυριότερες αντιοξειδωτικές ουσίες που περιέχονται στα μήλα, είναι τα φλαβονοειδή και η κερκετίνη, η οποία έχει φανεί σε έρευνες πως έχει και προστατευτικές ιδιότητες ως προς την καρδιαγγειακή λειτουργία.[2]
  8. Ρόδια – είναι πλούσια σε πολυφαινόλες, όπως ανθοκυανίνες, τανίνες, και άλλα αντιοξειδωτικά. Έχει ισχυρές φαρμακευτικές ιδιότητες, βοηθά στην καταπολέμηση του καρκίνου του προστάτη και του μαστού, μειώνει την αρτηριακή πίεση. Οι περισσότεροι άνθρωποι τα επιλέγουν για χυμό. Να είστε σίγουροι ότι ο χυμός που θα επιλέξετε είναι φυσικός και βιολογικός.[3]
  9. Popcorn – μία από τις πιο υγιεινές τροφές! Πέραν του ότι είναι ένα χορταστικό σνακ, το ποπ-κορν σας δίνει περισσότερες πολυφαινόλες από τα φασόλια. Popcorn, στην πραγματικότητα είναι μια πηγή φυτικών ινών, έτσι μπορείτε μειώσετε το κίνδυνο των καρδιακών παθήσεων. Το σπιτικό ποπ κορν είναι το καλύτερο!
  10. Καρπούζι – τι πιο δροσιστικό από το καρπούζι σε μια ζεστή μέρα; Αυτό το φρούτο είναι γεμάτο με νερό, το οποίο είναι ιδανικό για την ενυδάτωση του σώματος μας, αλλά αυτό που οι περισσότεροι άνθρωποι δεν γνωρίζουν είναι ότι είναι μια καλή πηγή λυκοπενίου, όπως στις ντομάτες. Το λυκοπένιο είναι σημαντικό για την καρδιά, βοηθά να έχουμε καλή όραση, ακόμη και στην πρόληψη ορισμένων τύπων καρκίνου.
  11. Μύρτιλα – πολλές μελέτες έχουν δείξει ότι μπορούν να κάνουν τα πάντα, από τη βελτίωση της μνήμης, τη μείωση της αρτηριακής πίεσης, τη βελτίωση των κινητικών δεξιοτήτων, ακόμη και την επιτάχυνση του μεταβολισμού.[4]
  12. Φράουλες – είναι σούπερ πλούσιες σε αντιοξειδωτικές ουσίες καθώς επίσης και σε βιταμίνη C. Ένα φλιτζάνι φράουλες έχει όλη την βιταμίνη C που χρειάζεστε για την ημέρα, μαζί με ίνες και φυλλικό οξύ.[5]

 

 

 

 

 

[1] Αρβανίτη Μαρία. Η Σοκολάτα προστατεύει από τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιακών παθήσεων και εγκεφαλικού επεισοδίου! http://ionsweets.gr/η-σοκολάτα-προστατεύει-από-τον-κίνδυν/

[2] http://ionsweets.gr/μήλο-μου-κόκκινο/

[3] http://ionsweets.gr/το-ρόδι/

[4]http://ionsweets.gr/μύρτιλα-τα-θαυματουργά/

[5] http://ionsweets.gr/φράουλες-οι-μαγικές/

Print Friendly

, , , ,

Δεν υπάρχουν σχόλια ακόμη

Αφήστε μια απάντηση