Πεπόνι – Η κολοκύθα του καλοκαιριού!

Το πεπόνι (Cucumis melo – Σικυός ο πέπων) ανήκει στην οικογένεια των Κολοκυνθοειδών (Cucurbitaceae) που περιλαμβάνει διάφορα είδη πεπονιών, κολοκυθιών, αγγουριών και καρπουζιών. Τα πεπόνια προέρχονται πιθανότητα από τη νότια Ασία. Οι αρχαίοι Έλληνες και Ρωμαίοι τα έκαναν γνωστά στη Μεσόγειο. Θεωρούσαν το πεπόνι λαχανικό και το κατανάλωναν σε σαλάτες ή μαγειρεμένο, με ξίδι, πιπέρι και με άλλα μπαχαρικά. Την εποχή της Αναγέννησης, Ιταλοί μοναχοί δημιούργησαν με διασταύρωση μια ιδιαίτερα νόστιμη αρωματική ποικιλία πεπονιού, στο οποία έδωσαν το όνομα της παπικής κατοικίας όπου είχε παραχθεί κανταλούπε (Cantalupo).

Το πεπόνι έχει μεγάλη περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, πολλά αντιοξειδωτικά και βιταμίνες, ικανοποιεί την πείνα και τη δίψα χωρίς να χρειάζεται να καταναλώσουμε μεγάλες ποσότητες. Το προτιμάμε γιατί:

  1. Πολύ καλή πηγή αντιοξειδωτικών! Πλούσιο σε βιταμίνες C και β-καροτίνη.
  2. Βοηθά στην εύρυθμη λειτουργιά της καρδιάς, καθώς είναι πλούσιο σε κάλιο, που συμβάλλει καθοριστικά στη μείωση της αρτηριακής πίεσης.
  3. Έχει διουρητική δράση λόγω της υψηλής περιεκτικότητας σε νερό.
  4. Βελτιώνει την όραση διότι περιέχει βιταμίνη Α, η οποία είναι σημαντική για την όραση.
  5. Καταπολέμα την γρίπη & ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, διότι περιέχει υψηλή συγκέντρωση βιταμίνης C.
  6. Βοηθά στον έλεγχο βάρους! Τα 100γρ πεπόνι προσφέρουν 34 μόλις θερμίδες και βοηθά στο να νιώσουμε γρήγορα κορεσμό.
  7. Καταπολέμα τη δυσκοιλιότητα, λόγω της περιεκτικότητας του σε φυτικές ίνες αλλά και σε υγρασία.
  8. Συντελεί στην καλύτερη πνευματική και ψυχολογική υγεία καθώς έχει βιταμίνη Β6, η οποία συμβάλλει στη σύνθεση των νευροδιαβιβαστών του εγκεφάλου.

Δοκιμάστε το ωμό, σε φρουτοσαλάτες αλλά και σε σαλάτες, χυμό, γρανίτα, smoothie.

 

Print Friendly, PDF & Email

, ,

Δεν υπάρχουν σχόλια ακόμη

Αφήστε μια απάντηση