Σύκο- Μια γαστρονομική λιχουδιά!!

Μια γαστρονομική λιχουδιά!! Το σύκο είναι γνωστό από την αρχαιότητα. Ας δούμε τι μας προσφέρει και γιατί να το προτιμήσουμε.

  • Βοηθά στον έλεγχο/ διατήρηση του βάρους: Πλούσιο σε φυτικές ίνες μπορεί να έχει θετική επίδραση στη διαχείριση του βάρους. Ωστόσο, η υψηλή θερμιδική άξια μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση βάρους αν το παρακάνετε. 2 φρέσκα σύκα την ημέρα είναι αρκετά για να λάβετε τη συνιστώμενη ποσότητα των θρεπτικών συστατικών του.
  • Βοηθά το αναπνευστικό: Τα σύκα είναι πολύ αποτελεσματικά στην ανακούφιση από τα φλέγματα. Οι θρεπτικές του ουσίες προωθούν την υγεία του αναπνευστικού συστήματος και βοηθούν στην ανακούφιση της δυσκολίας στην αναπνοή.
  • Έχει αντικαρκινική δράση: Η παρουσία των φυτικών ινών βοηθά στην τόνωση της εξάλειψης των ελεύθερων ριζών και άλλων ουσιών που προκαλούν καρκίνο, ιδιαίτερα στο παχύ έντερο, καθώς οι ίνες αυξάνουν την υγιή κίνηση των εντέρων.
  • Βοηθά στον έλεγχο του διαβήτη. Ο Αμερικανικός Σύλλογος Διαβήτη συνιστά τα σύκα ως μια θεραπεία υψηλής περιεκτικότητας σε ίνες που βοηθά στην προώθηση του ελέγχου του διαβήτη[1]. Οι διαλυτές φυτικές ίνες έχει αποδειχθεί ότι βοηθούν στον έλεγχο της γλυκόζης του αίματος, στη μείωση της χοληστερόλης δεσμεύοντας την στο πεπτικό σύστημα και αυξάνουν το αίσθημα κορεσμού. Τα φύλλα συκιάς βρέθηκε ότι μειώνουν την ποσότητα της ινσουλίνης που απαιτείται από τα άτομα με διαβήτη τύπου Ι- ενέσιμη μορφή, καθώς πέτυχαν καλύτερη γλυκαιμική ρύθμιση.[2]
  • Διατηρεί την υγεία των οστών. Μελέτες δείχνουν ότι τα σύκα είναι πλούσια σε ασβέστιο, το οποίο είναι ένα από τα πιο σημαντικά συστατικά για την ενίσχυση των οστών και τη μείωση του κινδύνου οστεοπόρωσης. Είναι επίσης πλούσια σε φωσφόρο, γεγονός που βοηθάει τον σχηματισμό των οστών.
  • Συμβάλλει στην καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας λόγω των πολλών ινών που περιέχει.
  • Αυτά τα γλυκά, ευαίσθητα ντελικατα φρούτα αποτελούν μια από τις καλύτερες πηγές πολυφαινολών, αντιοξειδωτικών που μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη της LDL, ή της «κακής χοληστερόλης» και όχι μόνο.

Για ένα κλασσικό μεσογειακό πρωινό,  καταναλώστε στραγγιστό γιαούρτι με φέτες από φρέσκα σύκα ή λίγη μαρμελάδα σύκου.  Ή χρησιμοποιήστε ξηρά σύκα για να προσθέσετε φυσική γλυκύτητα στη σπιτικές σας μπάρες.

[1]http://www.diabetes.org/are-you-at-risk/lower-your-risk/diabetes-and cancer.html?&utm_medium=337

[2] http://sphinxsai.com/Vol.3No.1/pharm_jan-mar11/pdf/JM11%28%20PT=03%29%2008-12.pdf

Print Friendly, PDF & Email

, ,

Δεν υπάρχουν σχόλια ακόμη

Αφήστε μια απάντηση