Goji berries -τα μούρα της ευτυχίας

Γνωστά εδώ και χιλιάδες χρόνια στην Ασία για την επίδρασή τους στην υγεία και στην μακροζωία. Έχουν οριστεί ως υπερτροφή! Τα γκότζι μπέρι ανήκουν στην οικογένεια των σολανωδών, στην οποία ανήκουν, ακόμη, η πατάτα, η ντομάτα, η μελιτζάνα και ο καπνός.

1 κουταλιά της σούπας γκότζι μπέρι προσφέρει περίπου 20 θερμίδες ενώ περιέχει όλα τα μακροθρεπτικά συστατικά, υδατάνθρακες, πρωτεΐνες, λιπαρά οξέα καθώς και φυτικές ίνες. Είναι πλούσια σε ανθοκυανιδίνες, φλαβονοειδή, φυτοστερόλες και είναι πολύ καλή πηγή καροτενοειδών (προβιταμίνης Α), βιταμίνης C, σιδήρου και ασβεστίου.

Έχουν ισχυρή αντιοξειδωτική δράση, ενισχύουν την άμυνα του οργανισμού και συμβάλλουν στην καρδιαγγειακή προστασία. Έρευνες έχουν δείξει ότι η λήψη goji berries μειώνουν τα επίπεδα ολικής χοληστερόλης, LDL-χοληστερόλης και τριγλυκεριδίων και αυξάνουν  τα επίπεδα  της HDL-χοληστερόλης. Καθώς, είναι πλούσια σε β-καροτίνη και ζεαξανθίνη, τα γκότζι μπέρι ενισχύουν την υγεία του δέρματος ενάντια στη UV ακτινοβολία, και όχι μόνο, ωφελούν την όραση!

Ακόμη, τα γκότζι μπέρι χάρη στην υψηλή περιεκτικότητά τους σε φυτικές ίνες, δημιουργούν ένα αίσθημα πληρότητας, βοηθώντας την διαχείριση της πείνας.

Τέλος, αποτελούν πηγή ενέργειας τονώνοντας τον οργανισμό.

Προσοχή, όμως, χρειάζεται να μην καταναλώνονται αν λαμβάνεται αντιπηκτική αγωγή (βαρφαρίνη/warfarin), διότι επηρεάζουν το μεταβολισμό του φαρμάκου καθώς και όταν καταναλώνουμε φάρμακα που μεταβολίζονται από ηπατικά ένζυμα.

 

 

,

Δεν υπάρχουν σχόλια ακόμη

Αφήστε μια απάντηση